Fokus har legat på att
skapa en förnyelse av Anturas visuella uttryck för både bolag och produkt. Som
grund för varumärkesarbetet har Antura intervjuat kunder, partners och
anställda. Den nya grafiska profilen är modern och stilren och syftar till att
skapa en enhetlig känsla för Antura. Tillsammans med ljusa basfärger skall de
lila och rosa profilfärgerna ge ett mjukare uttryck som andas utveckling. Logotypen
har uppdaterats med en ny form och färgsättning som ger en bättre synlighet och
igenkänning och det nya figurmärket speglar Anturas målinriktade vision. Vid
lanseringen av den nya grafiska profilen, lanseras också Anturas nya webbplats.
Produkten
Under flera år har Antura arbetat med att modernisera användargränssnittet, för
att skapa en förbättrad användarupplevelse och ett tilltalande utseende. Referensgrupper
med Anturas kunder har varit delaktiga i processen för att säkerställa att
verktyget möter kundernas höga förväntningar inom området. Som en del i det nya
användargränssnittet, har Anturas nya grafiska profil implementerats i hela verktyget.
Antura
Projects blir Antura
I samband med lanseringen av det nya användargränssnittet byts det tidigare produktnamnet
Antura Projects ut till Antura. Detta innebär att både bolaget och produkten nu
kommer att ha samma namn, vilket kommer att förenkla i kundkommunikationen, där
de flesta kunder har sedan länge benämnt produkten med endast Antura.
Varumärkesarbetet
och framtagning av Anturas nya webbplats har genomförts i samarbete med
varumärkesbyrån Wonderbrand. Den nya grafiska profilen och Anturas nya användargränssnitt
premiärvisas och lanseras på det årliga kundeventet Anturadagen, som i år går
av stapeln den 3 maj på Nalen i Stockholm.
−Vi är mycket stolta över att introducera vår nya
grafiska profil. Den nya designen representerar vår strävan efter att förbättra
kundupplevelsen och förstärka vår varumärkesidentitet. Den kommer också
förstärka Anturas position som en av de mest pålitliga och innovativa aktörerna
inom branschen, säger Mattias
Andersson, VD Antura.