Play-Icon

2023-05-03

Antura stärker sitt varumärke med ny visuell identitet

Antura introducerar idag en helt ny grafisk profil för både bolag och produkt. Den nya profilen är utformad för att ge en enhetlig känsla för Anturas varumärke, produkt, kärnvärden och vision.

Fokus har legat på att skapa en förnyelse av Anturas visuella uttryck för både bolag och produkt. Som grund för varumärkesarbetet har Antura intervjuat kunder, partners och anställda. Den nya grafiska profilen är modern och stilren och syftar till att skapa en enhetlig känsla för Antura. Tillsammans med ljusa basfärger skall de lila och rosa profilfärgerna ge ett mjukare uttryck som andas utveckling. Logotypen har uppdaterats med en ny form och färgsättning som ger en bättre synlighet och igenkänning och det nya figurmärket speglar Anturas målinriktade vision. Vid lanseringen av den nya grafiska profilen, lanseras också Anturas nya webbplats.

Produkten

Under flera år har Antura arbetat med att modernisera användargränssnittet, för att skapa en förbättrad användarupplevelse och ett tilltalande utseende. Referensgrupper med Anturas kunder har varit delaktiga i processen för att säkerställa att verktyget möter kundernas höga förväntningar inom området. Som en del i det nya användargränssnittet, har Anturas nya grafiska profil implementerats i hela verktyget.

Antura Projects blir Antura

I samband med lanseringen av det nya användargränssnittet byts det tidigare produktnamnet Antura Projects ut till Antura. Detta innebär att både bolaget och produkten nu kommer att ha samma namn, vilket kommer att förenkla i kundkommunikationen, där de flesta kunder har sedan länge benämnt produkten med endast Antura.

Varumärkesarbetet och framtagning av Anturas nya webbplats har genomförts i samarbete med varumärkesbyrån Wonderbrand. Den nya grafiska profilen och Anturas nya användargränssnitt premiärvisas och lanseras på det årliga kundeventet Anturadagen, som i år går av stapeln den 3 maj på Nalen i Stockholm.

−Vi är mycket stolta över att introducera vår nya grafiska profil. Den nya designen representerar vår strävan efter att förbättra kundupplevelsen och förstärka vår varumärkesidentitet. Den kommer också förstärka Anturas position som en av de mest pålitliga och innovativa aktörerna inom branschen, säger Mattias Andersson, VD Antura.

 

Anturas nya grafiska profil har implementerats i hela verktyget och det tidigare produktnamnet Antura Projects byts ut till Antura.