Det var via en gemensam kund till Antura
som ANNOT först fick upp ögonen för projektverktyget. De blev insläppta till
att se och använda vissa delar av kundens version av Antura Projects och
förstod då att verktyget även skulle passa deras egen verksamhet.
Implementation och utbildning genomfördes under en kortare period och ANNOT är
nu i gång och arbetar i projektverktyget.
−Vi såg en viktig fördel med Antura
Projects eftersom det är ett väletablerat system inom vårt kundsegment, samhällsbyggnadssektorn.
Verktyget ger oss möjlighet att effektivare samarbeta och enkelt dela data i
ett kundprojekt, berättar Advokat Walter Sköldstam, VD för ANNOT
Advokatbyrå.
ANNOT har främst fokus på dokument- och
ärendehantering i Antura Projects. Men det är också viktigt för dem att kunna
få en samlad bild av byråns samtliga projekt såväl som varje medarbetares
projekt, oavsett roll eller storlek på projektet. Även i större projekt som kan
beräknas pågå under flera års tid är det viktigt att kunna planera för resurser
och aktiviteter över tid samt att kunna visualisera kommande flöden, vilket de nu
har möjlighet att göra i Antura Projects.
Hög grad av flexibilitet
En annan stor anledning till att ANNOT valde Antura Projects är att verktyget
är väldigt anpassningsbart och har en hög grad av spårbarhet. Eftersom ANNOT
arbetar med avtal ger dokumenthanteringen med versionshantering och smarta
funktioner en väldigt effektiv möjlighet att samarbeta i projekt för alla
jurister som är resurssatta på projektet.
ANNOT kommer att växa med Antura Projects och utöka med mer funktioner
efter hand. Men redan nu efter bara några månader ser de positiva effekter då
verktyget också visat sig vara ett utmärkt stöd i deras interna
utvecklingsprojekt och hantering av sin gemensamma kunskapsbank.