AXA Group är ett av världens
ledande bolag inom försäkringar och kapitalförvaltning. AXA i Storbritannien efterfrågade ett verktyg för att smidigare arbeta med förändringsprocesser
och innovation.
Enkel integration med befintliga
system, möjligheten till en samlad helhetsbild över bolagets förändringsförmåga
och kapacitet, samt funktioner för utvärdering av scenarier baserat på tid,
kostnad och kvalitet, utgjorde några av kraven.
AXAs utvärdering av Antura
Projects, som sträckte sig från slutet av 2019 till april 2020, föll väl ut.
Beslutet att välja Antura Projects som projektverktyg baseras bland annat på
följande kriterier:
Tydlig styrning av behov och prioritering med definierade
arbetsflöden
Inbyggda rapporter på flera nivåer inom bolagets dotterbolag
Transparent helhetsbild över planerade initiativ på
projektportföljnivå
Förstärkt koppling mellan projekt och annat arbete med
affärskritiska mål och strategier
Direkt rapportering till bolagets företagsledning med fokus på
affärsvärde och resultat
Enhetlig styrning och säkerställande av att etablerade processer
följs i organisationen
Hög grad av användarvänlighet och låg tröskel att komma igång i
systemet
Sömlös integration mellan Antura Projects och bolagets
befintliga system